РІЗНІ РАЗОМ – конкурс фантастичних оповідань на тему інклюзії
Інклюзія – це можливість для людей, що “не такі, як усі”, бути включеними у життя суспільства.
Майже завжди існує велике суспільство – і відносно мала група, що співіснує з ним (або всередині нього!), але не може скористатися всіма його можливостями. Таких інакших – багато, і їхній список не обмежується людьми із хворобами чи травмами (хоча вони й складають вагому його частку). Якою є їхня взаємодія з “усіма”? Чи щасливі вони? Чи можуть вільно обирати свій шлях – і реалізувати той вибір? Мати рівні з усіма права – і змогу їх втілити? Чи захищені вони так само, як більшість? Через такі питання суспільство може розколотися, чи поглинути групи “інакших”, чи ігнорувати їх, чи навіть, на жаль, знищувати. Або ж може поступово перебудуватися саме.
Облаштовувати світ так, щоб у ньому було зручно усім. Навчатися назв, слів та поведінки, що не принижують чужої гідності. Винаходити технології, які включать в активне життя всіх людей з усіма потребами. А головне, змінити своє ставлення до них. Бачити поруч не хворобу чи окрему рису, яка комусь може не подобатися – а людину. Відповідальність за це лежить на кожному суспільстві.
Іноді це здається фантастикою. Бо надто багато проблем існують разом із людством від самого початку його існування. Лишаються сліпою плямою для всіх, крім людей з тією чи іншою інакшістю.
Здається, час поговорити про це. Можливо, з позиції чисто наукової (хоча й фантастичної!), можливо – засобами фентезі, які дозволять екологічно обміркувати тригерні речі. Бо писати, приміром, про синіх восьминогів, які виключають з-поміж себе лілових – це теж про інклюзію. Зрештою, всі ми пишемо про людей і для людей, який би чудернацький вигляд не мали наші герої.
ЛІТавиця оголошує конкурс фантастичних оповідань на тему інклюзії! Якщо вас хвилюють проблеми інакшості і включення інакших людей в соціум – розкажіть про це фантастичну історію.
Як інклюзивні смарт-технології чи медичні техніки змінять суспільство у майбутньому? Як його трансформує включеність у життя геть усіх людей (а, може, й не лише людей?). Які проблеми із цим можливі у світі, знайомому нам, чи магічному, чи вигаданому, чи футуристичному? Які складні ситуації доводиться переживати тим, хто відрізняється, хто не може бігти разом з усіма? Як різним жити разом? Як ведеться іншим у суспільствах, де це досі неможливо? Як це змінити? Рушаймо облаштовувати реальні та фантастичні світи – і робити їх доступними для кожного!
Жодних обмежень за піджанром фантастики: від фентезі до горору та містики, від наукової фантастики до крипто- чи альтісторії – головне, щоб у ваших історіях тема інклюзії (чи її браку) була головним рушієм сюжету!
До конкурсу запрошуються оригінальні прозові твори українською мовою, обсягом від 10 до 40 тисяч знаків із пробілами.
На конкурс приймаються оповідання, які раніше не публікувалися та/або не можуть бути знайдені електронними пошуковими системами. Оповідання може бути допущене до конкурсу, якщо твір був опублікований, але пізніше повністю видалений з мережі, а його автор лишився анонімним (виступав під ніком і особа автора чи авторки не може бути ідентифікована).
Обов’язкова відповідність темі і наявність фантастичного припущення!
Прийом творів розпочнеться о 00:01 4 березня (понеділок) 2024 року.
Закінчення прийому оповідань – о 20:00 10 березня (неділя) 2024 року.
Перший тур голосування з ранку 11 березня (понеділок) до 20:00 17 березня (неділя) 2024 року
Другий тур з 00:01 18 березня (понеділок) до 20:00 24 березня (неділя) 2024 року
Оголошення результатів – 25 березня (понеділок) 2024 року.
За результатами конкурсу буде видана паперова збірка.
Від кожного автора приймаються максимум два твори, рахуючи співавторські.
Натхнення, успіхів – і хай кожен отримає всю повноту можливостей!
-
Автори і твори
В Конкурсах оповідань Творчого об’єднання «ЛІТавиця» можуть брати участь літературні твори українською мовою (лише проза в будь-якому піджанрі фантастики), обсягом від 10.000 до 40.000 знаків із пробілами (не рахуючи теги).
1.1. Беручи участь у конкурсі, Автор надає дозвіл на публікацію його твору у збірках та на сайті/у соціальних сторінках ЛІТавиці на безгонорарній основі.
1.2. На момент подачі оповідання на конкурс Автору має виповнитися 18 років.
1.3. Громадянство та місце проживання Авторів не мають значення.
1.4. Участь в конкурсах безкоштовна.
1.5. Автори можуть презентувати на Конкурсах оповідання, написані особисто або в співавторстві.
1.6. Співавтори беруть участь в Конкурсі як одна особа – колективний Автор. Співавторські твори розглядаються за тими ж правилами, які визначені для індивідуальних Авторів.
1.7. Літавиця друкує твори під псевдо. Але редколегія має знати справжнє ім’я автора твору. Це є умовою публікації.
1.8. Ми залишаємо за собою право не друкувати в разі, якщо в автора й редакторів виникнуть нездоланні розбіжності з будь-яких питань
1.9. Оповідання зараховуються лише на поточний конкурс.
1.10. Автор може подати на Конкурс не більше ніж 2 (два) оповідання з одного конкурсного акаунту. Спроби збільшити кількість поданих оповідань з використанням додаткових акаунтів заборонені, порушники відстежуються Адміністрацією і дискваліфікуються.
1.11. Кожне оповідання має бути подане одним дописом. До участі в конкурсі не допускаються твори, які складаються з кількох окремих оповідань, або оповідання, розбиті на два дописи.
-
Теми і жанри
Регулярні Конкурси «ЛІТавиці» мають визначені теми (можлива також вільна тема), але немає обмеження по жанрах. Заявлені теми можуть бути розкриті в будь-якому із жанрів фантастики.
В жанрових конкурсах «ЛІТавиці» тема творів довільна, але всі вони мусять відповідати заявленому жанру.
Уважно читайте умови Конкурсів, в яких плануєте взяти участь!
-
Як подати оповідання на Конкурс
Реєстрація оповідань, які братимуть участь в Конкурсі, відбувається в терміни, визначені в об’яві про проведення поточного Конкурсу.
Автори завантажують конкурсні твори на сайт самостійно. Форма для завантаження конкурсних оповідань з'явиться на сторінці конкурсу, коли буде відкрито прийом робіт.
В разі виникнення утруднень із реєстрацією на сайті або завантаженням конкурсних оповідань звертайтеся до Адміністрації.
-
Преномінація
Всі оповідання перед зарахуванням на Конкурс проходять преномінацію.
Адміністрація має право не допустити оповідання до участі в Конкурсі з наступних причин:
- відсутність фант. елементу;
- невідповідність формату Конкурсу за обсягом тексту;
- значна слабкість із літературної точки зору;
- компіляція або безсумнівна переробка відомого оповідання;
- твори, які були раніше опубліковані онлайн і визначаються пошуковими системами;
- оповідання, які містять ненормативну лексику, порнографію, смакування насильства;
- заклики до національної, соціальної або релігійної ворожнечі (в межах, визначених чинним законодавством України);
- ознаки антиукраїнської пропаганди.
Що є «ненормативною лексикою», «порнографією» і «ворожнечею» – вирішує Адміністрація. Втім, Адміністрація ЛІТавиці може поставити учаснику, який розміщує оповідання, додаткові запитання та запропонувати відредагувати необережний фрагмент тексту або усунути незначні недоліки.
У разі відмови в прийнятті оповідання на Конкурс Адміністрація не зобов’язана пояснювати своє рішення. Відмова в зарахуванні оповідання на Конкурс не може бути оскаржена Автором.
-
Розгляд оповідань, поданих на Конкурс
При надходженні оповідання на Конкурс можлива реалізація одного з варіантів:
а) оповідання перебуває на стадії розгляду (преномінації);
б) оповідання прийняте на Конкурс;
в) оповідання не допускається до участі в Конкурсі;
Після подання оповідання на розгляд Авторам рекомендують уважно стежити за оголошеннями на сайті. Можливо, там з’явиться важлива інформація, яка стосується їх особисто.
-
Анонімність
Заради об'єктивності голосування Конкурс проводиться анонімно. Автор бере участь у заході під нікнеймом.
Розкриття особи Автора на будь-якому етапі Конкурсу - від завантаження оповідань на сайт до оголошення переможців - призводить до дискваліфікації (оповідання знімається з Конкурсу).
-
Формат проведення Конкурсів
Залежно від кількості поданих оповідань Конкурси можуть проводитись в один або два тури.
Якщо оповідань багато (понад 40), для оцінювання вони поділяються на групи.
-
Оцінювання оповідань
Регулярні Конкурси оповідань ЛІТавиці самосудні, тобто оповідання оцінюють самі учасники.
8.1. Участь в оцінюванні є обов’язковою. Автору треба уважно прочитати всі оповідання, подані на Конкурс, і оцінити їх за певною атестаційною шкалою. Якщо Автор не подав свої оцінки до граничного терміну, визначеного регламентом поточного Конкурсу, він і його твори вибувають з Конкурсу.
8.2. На початку кожного етапу Конкурсу учасники отримують докладні інструкції стосовно правил і термінів оцінювання. Якщо їм щось буде незрозуміло, вони також можуть звертатися за консультаціями і допомогою до Адміністрації.
8.3. «ЛІТавиця» може проводити Конкурси за іншими правилами (наприклад, з участю журі). Учасників повідомляють про це на етапі анонсування Конкурсу.
8.4. Технічні можливості сайту дозволяють учасникам змінювати користувацьке ім’я. Але заборонено робити це після закриття прийому творів на поточний конкурс і до закінчення голосування у фіналі. Це пов’язане з необхідністю коректного розподілу учасників по групах у всіх турах і роботою техпідтримки. Порушники цього правила будуть відсторонені від конкурсу. Якщо учасник ввів помилкове або невдале користувацьке ім’я, яке він чи вона хоче змінити, а конкурс вже розпочався, йому чи їй треба звернутися до техпідтримки.
-
Спілкування і коментування
«ЛІТавиця» - творчий осередок, який працює на засадах взаємної поваги, доброзичливості, цікавого спілкування однодумців і корисного навчання.
9.1. Комунікація мусить відбуватися в чемній формі. Ненормативна лексика, образи інших учасників або Адміністрації караються баном.
9.2. Активне коментування і рецензування творів інших учасників щиро вітається. Кожному Автору цікаво почути відгуки на свої твори, а найкращий засіб їх отримати – надавати щонайбільше відгуків іншим. Відповіді на відгуки – також вияв чемності.
9.3. Сучасна фантастика має кількадесят жанрів, і всі вони рівноправні. Не варто критикувати твір лише за те, що він належить до жанру, який вам не до вподоби.
9.4. Критичні коментарі мусять бути конструктивними. Вислови на кшталт «це якась маячня» і «навіщо це взагалі написано» неприпустимі. Якщо вам щось не подобається, поясніть, що саме. Критичні коментарі не мусять містити образ, лайки, зневаги або зверхності.
9.5. Забороняється оголошувати конкретні оцінки творів у коментарях (тобто “так” чи “ні” у першому турі і конкретну цифру оцінки у фінальному турі). Це необхідно для виключення впливу на думку решти учасників.
9.6. Не варто ображатись на критику. Болісне ставлення до критичних зауважень – головне гальмо на шляху літературного прогресу.
9.7. В коментарях оповідань мова мусить йти саме про оповідання. Для інших тем є різноманітні розділи форуму, зокрема «Базікалка».
-
Авторське право
Авторське право на оповідання/дописи, розміщені на сайті «ЛІТавиці», належить Авторам.
10.1. Розміщуючи оповідання/дописи на сайті, учасник запевняє «ЛІТавицю», що він є власником авторських прав на них або має право на використання їх у такий спосіб.
10.2. У разі порушення авторських прав третіх осіб учасником, який розмістив оповідання/допис на сайті «ЛІТавиці», Адміністрація відповідальності за це не несе. При надходженні скарги на порушення авторських прав щодо якогось із оповідань/дописів особи, зареєстрованої на сайті, оскаржене оповідання/допис буде негайно видалено з сайту. У разі виявлення повторних порушень така особа буде позбавлена права брати участь в заходах «ЛІТавиці» і розміщувати на сайті будь-які дописи.
10.3. Публікації на сайті ЛІТавиці є безгонорарними (за винятком окремо анонсованих випадків).
Всього робіт 45 Грають в турі 21 Не грають 24 | |||
---|---|---|---|
Місце | Назва роботи | Автор | Голоси |
Одне на двох 1017 18Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 148 ) Голосів ( 18 )Група "Група 3"1 Тур: Так (12) Ні (0) Голосів (12) | ||
Пілігрим 997 19Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 147 ) Голосів ( 18 )Група "Група 1"1 Тур: Так (8) Ні (4) Голосів (12) | ||
Сміттяр 572 18Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 137 ) Голосів ( 18 )Група "Група 1"1 Тур: Так (10) Ні (2) Голосів (12) | ||
4 | Сила тяжіння 509 8Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 135 ) Голосів ( 18 )Група "Група 3"1 Тур: Так (10) Ні (2) Голосів (12) | |
5 | Вілліблюз 403 10Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 129 ) Голосів ( 18 )Група "Група 1"1 Тур: Так (10) Ні (2) Голосів (12) | |
6 | Шовкові крила 405 6Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 124 ) Голосів ( 18 )Група "Група 2"1 Тур: Так (10) Ні (2) Голосів (12) | |
7 | Особистість 437 10Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 122 ) Голосів ( 18 )Група "Група 1"1 Тур: Так (8) Ні (4) Голосів (12) | |
8 | Не втручайся 458 8Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 117 ) Голосів ( 18 )Група "Група 1"1 Тур: Так (9) Ні (3) Голосів (12) | |
9 | Баба Галя та її ШІ 549 12Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 114 ) Голосів ( 18 )Група "Група 3"1 Тур: Так (8) Ні (4) Голосів (12) | |
10 | ...і від однієї іскри займеться багаття 485 9Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 112 ) Голосів ( 18 )Група "Група 3"1 Тур: Так (10) Ні (2) Голосів (12) | |
11 | Одного разу в серпанку 330 5Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 103 ) Голосів ( 18 )Група "Група 2"1 Тур: Так (9) Ні (3) Голосів (12) | |
12 | Фронтир 431 10Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 103 ) Голосів ( 18 )Група "Група 2"1 Тур: Так (10) Ні (2) Голосів (12) | |
13 | Перший урок дружби 365 10Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 96 ) Голосів ( 18 )Група "Група 1"1 Тур: Так (8) Ні (4) Голосів (12) | |
14 | НА МЕЖІ 370 6Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 96 ) Голосів ( 18 )Група "Група 3"1 Тур: Так (8) Ні (4) Голосів (12) | |
15 | Обмежено придатний 422 7Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 93 ) Голосів ( 18 )Група "Група 3"1 Тур: Так (8) Ні (4) Голосів (12) | |
16 | Клуб загублених шкарпеток 445 7Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 92 ) Голосів ( 18 )Група "Група 2"1 Тур: Так (6) Ні (6) Голосів (12) | |
17 | Почвара 556 6Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 87 ) Голосів ( 18 )Група "Група 2"1 Тур: Так (8) Ні (4) Голосів (12) | |
18 | «Аряна сидіха і плака, а поті – сміяха» 539 15Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 86 ) Голосів ( 18 )Група "Група 2"1 Тур: Так (7) Ні (5) Голосів (12) | |
19 | Лазурові 292 2Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 86 ) Голосів ( 18 )Група "Група 2"1 Тур: Так (6) Ні (6) Голосів (12) | |
20 | Бредбері 410 12Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 76 ) Голосів ( 18 )Група "Група 3"1 Тур: Так (8) Ні (4) Голосів (12) | |
21 | Єва. 429 6Прийнято до участіОпубліковано | Група "Фінал"2 Тур: Сума ( 69 ) Голосів ( 18 )Група "Група 2"1 Тур: Так (6) Ні (6) Голосів (12) | |
Не беруть участь | |||
Воїн 438 4Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 3"1 Тур: Так (5) Ні (7) Голосів (12) | ||
Вежа з піску 273 2Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 3"1 Тур: Так (6) Ні (6) Голосів (12) | ||
Вірусні нащадки Не відповідає правиламВидалено | Порожньо :'( | ||
Ключниця 433 6Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 1"1 Тур: Так (7) Ні (5) Голосів (12) | ||
Найщасливіша 269 2Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 3"1 Тур: Так (4) Ні (8) Голосів (12) | ||
Туман толерантності 575 10Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 3"1 Тур: Так (2) Ні (10) Голосів (12) | ||
Гнати відсьогодні будемо ми 419 6Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 3"1 Тур: Так (6) Ні (6) Голосів (12) | ||
Неуловимый Ренти Видалено | Порожньо :'( | ||
Неуловимий Ренти ДискваліфікованоВидалено | Порожньо :'( | ||
Шрами 342 7Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 2"1 Тур: Так (2) Ні (10) Голосів (12) | ||
Бджола і срібні майже черевики 304 1Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 1"1 Тур: Так (1) Ні (11) Голосів (12) | ||
Релігіомос Не відповідає правиламВидалено | Порожньо :'( | ||
Місто Єви Не відповідає правиламВидалено | Порожньо :'( | ||
Сезон вітрів 435 10Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 1"1 Тур: Так (7) Ні (5) Голосів (12) | ||
Світло життя 372 4Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 2"1 Тур: Так (5) Ні (7) Голосів (12) | ||
Армагедон: Вараш-1986/2068 368 2Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 2"1 Тур: Так (0) Ні (12) Голосів (12) | ||
Чиста кров 287 2Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 1"1 Тур: Так (7) Ні (5) Голосів (12) | ||
Та, хто малює котиків 323 2Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 1"1 Тур: Так (7) Ні (5) Голосів (12) | ||
Перероджена 403 2Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 1"1 Тур: Так (3) Ні (9) Голосів (12) | ||
Ціна нормальності 382 6Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 3"1 Тур: Так (6) Ні (6) Голосів (12) | ||
Песиголовець 490 5Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 1"1 Тур: Так (6) Ні (6) Голосів (12) | ||
Воля Вогню 376 3Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 2"1 Тур: Так (4) Ні (8) Голосів (12) | ||
“Вирок: позбавлення зайвого життя!” 205 0Прийнято до участіОпубліковано | Група "Група 2"1 Тур: Так (4) Ні (8) Голосів (12) | ||
Трошки вниз. Не відповідає правиламВидалено | Порожньо :'( |
Вітаю переможців!
Дуже рада теж потрапити до збірки.
Дякую організаторам за таку можливість проявити себе, надихнутись творчістю та познайомитись з такими талановитими людьми.
Вітаю переможців
Вітаю переможців і всіх учасників, хто читав, коментував, голосував!
У цьому заході було багато цікавого й оригінального – українська фантастика буяє і це важливіше за місця й нагороди)
Особлива подяка організаторам за їхню тяжку працю! Єдине прохання: може трохи збільшити час на читання й голосування у кожному турі? Я підозрюю, що люди так мало коментують, тому що банально не встигають читати твори(
А обговорення у коментарях – це, як на мене, теж важлива частина літературного процесу і авторського зростання.
Ще раз усім дякую!
Вітаю переможців! А також всіх, хто приймав участь. Як на мене, в цьому конкурсі була така величезна кількість непересічних творів, що навіть відбір після 1 туру – то вже перемога:) Можливо, справа в чутливій темі. Була вражена силою фінальних робіт. Особлива подяка авторам Сміттяра, Клубу Загублених Шкарпеток, Пілігрима та Воїна. Пишаюся, що теж пройшла у такий сильний фінал, не зважаючи на те, що текст страшенно покоцався при завантаженні файлу:) Крім задоволення від читання творів, збагатилася цілою низкою чудових, нових для мене, українських слів. Так і відбувається перехід на українську. Дякую організаторам, редакторам, журі і всім причетним до конкурсу!
Катерино, справа не у кістках, а у серці і кровеносній системі. Там є за сюжетом марсіанська генетично модіфікована дівчина. От нехай Іоланта теж стане генетично модифікованою за серцем і кровеносною системою. Тоді все стане логічно. У неї чудове серце, і Марко тренує її тільки на м’язи. І нехай автор замінить магнітні підошви на черевики з ліпучками. Це мінімум наукового редагування.
ну наприклад так 🙂 Я маю на увазі, що можна підперти всю цю історію без особливих проблем)))
А чим вам магнітні підошви не сподобались? 🙂 Для липучок потрібне спеціальне покриття, і я не думаю, що пустотливі школярі змогли б підтримувати свої липучки у належному стані))
Кораблі майбутнього (як ми зараз вже бачимо), схоже таки, будуватимуться зі сталі (принаймні частково), а не з алюмінію чи композитів, а тому поверхонь, куди можна “примагнітитися”, там буде вдосталь 🙂
Про кровоносну систему – слушно, але я вже відповів у іншій гілці: у Іоланти все на настільки погано, бо тоді, дійсно, крісло б не допомогло))
Космічні кораблі можуть будувати з чого завгодно, хоч з чавуну. Але за допомогою магнітних черевіків просто неможливо ні триматися, ні ходити, ні бігати у невагомості. Бо центр мас вашого тіла знаходиться набагато вище. Ви зможете на таких черевиках тільки стояти, не рухаючись. Більш того, черевики будуть вас притягувати до металевих стін і підлоги навіть тоді, коли це не потрібно. І є дуже великий ризик, що ви зламаєте ноги при досить різкому повороті.
До речі, а куди буде направлено вектор сили Коріоліса на ободі вашого корабля? Звідки на венеріанській базі запах сірки? Навіщо декілька років тягнути дітей Сонячною системою на той планетоїд Плутон, якщо простіше зібрати учнів на Місяці?
Це тільки те, що відразу кидається в очі. Жанр SF потребує досить серйозного наукового підходу.
Я відповів би, якби це було згадано у гілці коментарів оповідання)
Голосування на весняному конкурсі фантастичних оповідань дочасно завершене. Тому – до розкриття авторства! – редколегія «ЛІТавиці» запрошує до друку наступні твори:
1. Перші три місця за результатами конкурсного голосування
2. Оповідання за результатами редакційного голосування (список у довільному порядку):
…і від однієї іскри займеться багаття
Сміттяр
Одне на двох
Вілліблюз
Сила тяжіння
Шовкові крила
Одного разу в серпанку
Фронтир
Вирок – позбавлення зайвого життя!
Обмежено придатний
Баба Галя та її ШІ
Єва
Прохання до авторів названих творів протягом 2 тижнів надіслати відредаговані тексти на редакційну пошту litavytsia@gmail.com у форматі .doc чи .docx
Вимоги до оформлення:
– без жодних колонтитулів та інших прибамбасів
– діалоги мають бути оформлені через тире (ні в якому разі не маркованим списком!),
– короткі тире (а не дефіс!) там, де цього вимагають правила
– лапки, які відкриваються і закриваються (ялинкові, а не прямі!)
ПС. З нетерпінням чекаємо на результати (сьогодні їх вручну відкриє техадмінка після вашого ознайомлення з цим списком)!
Вітаю переможців і учасників збірки!
Виникло питання:
Тобто, якщо роботи немає в 2 турі і в цьому списку то її можна вільно тягти інтернетами/палити авторство?
Так. Уже можна
Добрий вечір!
А “Пілігрим” беруть до збірки? Бо не бачу в списку.
Дякую!
Добрий вечір!
Так, беруть, бо ви посіли місце у першій трійці. Про це є в оголошенні. Вітаю вас!
Дякую!
Дякую Вам і всім кому сподобалася моя історія! Всім кого вона торкнулася!
Дякую за ваш конкурс, за те що Ви робите навіть в такий час!
Ви трохи не порвали конкурс )))
Перше місце випереджає вас лише на один бал
Не хочу впливати на загальні оцінки, але не можу не сказати.
Панове і пані Автори, коли пишите у жанрі SF, то майте на увазі, що ваші оповідання повинні, крім фантастичних елементів, мати НАУКОВЕ обгрунтування. Це у фентезі можна не звертати увагу на підйомну силу крила літаючого дракона. А у SF НАУКУ таки треба враховувати.
Бо ніякі коляски, корсети, накачування м’язів не допоможуть дівчинці, яка була народжена за умов низької гравітації адаптуватися до земного тяжіння. Якщо є сумніви, дивиться американський фільм “Космос між нами”, там на пальцях пояснюють.
Бо ніякі планетольоти не падають на Марсі від посилення випромінювання на Сонці. Ви ніколи не чули про авіакатастрофи на Землі від посилення сонячної активності?
Бо ніхто і ніколи не використовував і не буде магнітні черевики, щоб ходити і бігати у невагомості чи за умов зменшеного тяжіння. Тому що ноги ломати ніхто не захоче.
Ну, і все інше теж треба звіряти з НАУКОЮ. Бо серед читачів є люди, які на все це звертають увагу.
“Бо серед читачів є люди, які на все це звертають увагу”
Ми навіть знаємо, як їх звати – закльопочники!
А що поганого у закльопочиниках? Я теж трохи (місцями) закльопочиник! 😀
НФ має бути твердою, мов криця! )))
НФ має бути НАУКОВОЮ, бо інакше це просто Ф. 🙂
Ніколи фантастика не буде науковою. Це оксюморон. І насамперед фантастика має бути літературою
Погоджуюсь) Але я вважаю, що у мене вона достатньо наукова))
Дякую за цей коментар, так, мене це теж зачепило (і якщо це оповідання вважати певним омажем “Експансії”, а це про моє око саме він, то воно порушує головний затик, навколо якого крутяться тамтешні проблеми: що люди, народжені поза великими гравітаційними колодязями, ніколи не зможуть повернутися у них, якщо не зробили цього у перші пару років життя і не отримали спеціальної медичної підтримки).
З іншого боку, історія в цілому, на мій смак, дуже хороша, і написана гарно. Я би запропонувала авторці/ору на стадії редактури якось підперти ситуацію Іоланти, навіть якщо “сова на глобусі” буде дуже натягнута. Але можна заявити, що у логіці історії цього достатньо. Приміром, все ж дати дівчинці доступ до якогось штучного навантаження + спеціальні ліки, які зробили її кістки достатньо міцними. Це ніяк не порушить структуру історії, але зробить її достовірнішою.
(перепрошую, що не пишу цього комента під оповіданням; відповідаю тут, раз вже зайшла мова)
Ні-ні, мій світ досить сильно відрізняється від світу “Експансії”. Поєднує лише те, що це також Сонячні система, і те, що космос змальовується більш-менш реалістично (а не як у “Зоряний війнах”))
Головні відмінність від “Експансії” у тому, що у мене немає такого розділення – люди більш-мен вільно мандрують між колоніями і планетами, а тому всюди намагаються підтримувати більш-менш “людські” умови проживання, щоб потім було меньше проблем при переміщенні у інші світи. Просто десь це виходить краще, десь – гірше. Тому Іоланті не треба відновлюватися “з нуля”, просто – “підтягнути форму”. Частково я вже відповів на це у паралельному коментарі )
Охохох, це було б просто чудове зауваження у гілці коментарів до мого оповідання! Я ж так на них чекав! ) А то просто не дуже хочеться засмічувати загальне обговорення частковими дискусіями. Але нехай!)
Іоланта не росла при нульовій гравітації (бо тоді дійсно була б біда і не лише з м’язами). Я не хотів надто цим перевантажувати текст, але задум був такий, що стабільна і сильна гравітація – це один з вимірів комфорту життя на космічних поселеннях, а на невеликих і наукових станціях умови більш спартанські (але теж не нульові, бо проблеми були б не тільки з дітьми – там є і гравітаційні колеса і центрифуги для тренувань, і в оповіданні це згадується). Тому в моєму розумінні стан Іоланти десь близький до стану космонавта після наддовгого (кількарічного) перебування у невагомості – стан важкий, але не безнадійний 🙂
А за посилання на фільм – також дякую, поки не дійшли до нього руки)
P. S. До речі, супутники дійсно інколи падають в результаті сонячних бур. Земна атмосфера “розбухає” від надлишкового випромінення, її верхня межа піднімається – і супутники на низьких орбітах починають гальмуватися значно швидше ніж зазвичай, що у окремих випадках призводило до сходу з орбіти. Але це вже точно не стосується мого оповідання )))
Все це добре, але Іоланта до родів і після них повинна була жити при земній гравітації, бо інакше у неї і серце, і кровоносна система не сформується правильно. Кров просто принципово не зможе підніматися до мозку при земному тяжінні. А як ви збираєтесь лікувати дитину від променевої хвороби, бо Іо – одне з найрадіоактианіших місць у Сонячній системі?
Що ж до того, що земна атмосфера може розпухати під дією активного Сонця, це так. Саме тому достроково злетів з орбіти, наприклад, американський “Скайлеб”. Але марсіанська атмосфера – не земна. У планетольота є двигуни для корекції орбіти. На відстані Марса сонячне випромінювання набагато менше, ніж коло Землі. Зауваження стосувалося оповідання ” Бредбері”.
Не хотілося з Вами полемізувати, бо більшість Ваших припущень і аргументів в кращому випадку вибіркові, однобокі і суб’єктивні, в часом відверто антинаукові. Проте, якщо ви вже згадали назву мого оповідання, відповім, що сонячні бурі на Марсі значно небезпечніші, ніж на Землі, по причині відсутності магнітного поля і щільної атмосфери. Виключно тому, що Ви вважаєте, що можете радити іншим як і що писати, дам Вам теж одну пораду – сконцентруйтеся на своїх оповіданнях, пишіть те що Вам до вподоби і як Вам підходить, замість того, щоб розказувати що і як робити іншим.
Чому саме при земній? А якщо 50%? А якщо 25%? Я гадаю, у нас зараз немає достатньо експериментальних даних, щоб достовірно сказати, які саме будуть довгострокові наслідки.
> Іо – одне з найрадіоактианіших місць у Сонячній системі
Звісно, я це знаю. Саме тому наукова станція знаходиться не прямо на Іо (це було б важко хоча б через вулканізм), а висить у точці Лагранжа L2, ховаючись за Іо від радіації Юпітера. А наукові данні збираються з поверхні автоматичними зондами та шатлами з відповідним рівнем захисту. Але це навряд чи та інформація, якою варто було б переобтяжувати коротке оповідання підліткової спрямованості 🙂
Тим більше, що дія твору все ж таки відбувається не на Іо. Тому для сюжету достатньо лише посилання, що на станції була нестабільна штучна гравітація і невагомість)
Чому ж немає даних? Миші літали, мишенята народжувались. А якщо у вас станція в Лагранжі, то звідки “постійний запах сірки”? 😉
До речі, добре, що зберігаєте старі традиції. 64 роки тому був “сталевий декан Теодор Кан”, тепер “сувора класна дама Вероніка Чен”, але все інше – дівчата, що грають у волейбол, гравітаційні тренування, тренажери – все, як тоді. ” Майже ті ж самі” 🙂
Навіть гугл не зміг мені підказати, хто такий “сталевий декан Теодор Кан” 🙂