Пекур Катерина
Письменниця, сценаристка, фанатка науки у творчості і навпаки. Лікар у зав’язці. Адмін ФБ-спільноти ЛІТавиці, авторка блогу.
Яке воно, життя після продажу серіалу?
Це залежить від того, чи ви продали тільки заявку, чи погодилися на подальшу роботу (або вам запропонували її). Недосвідчені автори, як правило, не пишуть серіали самостійно, але бувають виключення. Як правило, їм допомагають досвідчені редактори або «старші» сценаристи.
Продаж заявки гарантовано принесе вам гроші. Невеликі, але майже відразу.
Згода на написання серіалу (єдиним автором чи головним автором сценгрупи) принесе значно, значно більше. Але, ймовірно, нескоро – а часом і ніколи. Таке теж може бути: ви почнете роботу, а вона загальмується з причин, які не залежать від вас. Кіно – взагалі царина, де не буває нічого гарантованого чи постійного. Від купленого концепту до реалізації у будь-якому разі може пройти кілька років. Бо гроші продакшена будуть залучені деінде, або зміниться політика замовника, або знайдуться цікавіші проекти. Може бути й таке, що при зміні концепту серіалу вас усунуть з позиції головного автора – якщо ви не зможете/не захочете підлаштуватися під нову історію. Звісно, всі ці моменти прописуються в договорах. Але юристи продакшенів і каналів не дарма їдять свій хліб.
Як автору, що продовжив роботу, вам (самостійно або у складі групи) доведеться ще не раз переписати і заявку, і синопсис, і ще багато чого. Далі розробити поепізодники і по ним написати сценарії в діалогах. Після місяців роботи ви отримаєте хорошу фінансову винагороду – звісно, якщо все піде, як слід, і замовник вчасно заплатить.
У будь-якому разі ви можете просто отримати гонорар за вдало продану заявку – і сісти за нову.
Як бачимо, шлях сценариста тернистий. Чимало байраків і гір перетинають його.
Але за щасливих обставин ваша ідея буде не лише успішно презентована великим босам, але й вчасно фінансована, і оперативно знята.
Й одного дня ви відчуєте себе чимось середнім між деміургом і рабовласником. Тобто сценаристом, чия робота була екранізована. А тоді зрозумієте, що потрапили у кінозалежність, і ваше життя більше не буде таким, як раніше
Поділитися
Інші статті з цієї серії:
1. 1. Сценаристика і як з нею вижити, якщо ви письменник
Написання історій для кіно – один зі шляхів монетизувати письменницький талант. Але на цьому шляху письменнику доведеться змінити багато своїх звичок. Щоб стати ще кращим письменником!
1.2. Сценаристика і як з нею вижити, якщо ви письменник
Спробуємо тепер коротко розібратися, що таке сценарій і чого там точно не повинно бути – навіть якщо ви думали інакше!
1.3. Сценаристика і як з нею вижити, якщо ви письменник
Як повинен мислити сценарист, коли обмірковує свою історію? Я називаю цей тип мислення “перекиньте цеглину через річку” – і зараз розповім, чому це так!
1.4. Сценаристика і як з нею вижити, якщо ви письменник
Для письменника, особливо відомого, тон і кількість правок в сценарії може виявитися несподіванкою. Ми звикли до поваги і тактичності (хай яких!), а не до такого! Чому все так – і як з цими жити?
1.5. Сценаристика і як з нею вижити, якщо ви письменник
Чим відрізняються інструменти сценариста і автора прози – і при чому тут гра палицею по паркану?
1.6-7. Сценаристика і як з нею вижити, якщо ви письменник
Які перші кроки можна зробити, щоб зайти у світ кіно – і про яку важливу річ варто пам’ятати на кожному кроці вашого авторського шляху?