14 Травня, 2021

3.4. Ви написали сценарій. Що далі?

Від Пекур Катерина
Пекур Катерина

Пекур Катерина

Письменниця, сценаристка, фанатка науки у творчості і навпаки. Лікар у зав’язці. Адмін ФБ-спільноти ЛІТавиці, авторка блогу.

Усі дописи

В народній уяві продюсер – товстосум з золотою каблучкою, який курить сигару і тільки й думає, як познущатися з бідних геніїв (сценаристів, режисерів тощо). Направду психічний стан продюсера, шоуранера, головреда, шефредактора (тобто людей, через яких ви можете продати свій проект) найбільше нагадує стан матері-одиначки, що самотужки ростить трирічних трійнят з гіперактивністю, і ще виводок цуциків на додачу. Єдина мрія продюсера – не познущатися з геніїв, а допити каву, запарену вчора ввечері (і ще не факт, що окропом). Так, вони керують величезними грошима. Але це вкрай, неймовірно, до смерті замучені люди. Вони щохвилини отримують купу дзвінків, листів і повідомлень на всі можливі месенджери, мусять приймати правильні і вчасні рішення, регулювати суперечки, контролювати процеси у дуже різних царинах, відвідувати зустрічі з найбільшими босами, на яких доводити, що гроші витрачені куди треба, а затримка й справді форс-мажорна, – і все це робити по можливості чемно!

Ви маєте продати свій проект такій людині.

У вас є щонайбільше 1-2 хвилини, щоб зацікавити продюсера – або й менше, якщо ви перехопите його чи її на бігу.

Кілька секунд, які вирішать, чи продюсер призначить вам ЩЕ одну зустріч, де послухає вас трошки довше.

 

Гм… ваш проект уже не здається вам таким геніальним, як раніше?

Здається, і проект, і презентацію треба допрацювати, щоб вони били прямо в яблучко?

Та й над 15-секундною презентацією треба ще раз ґрунтовано подумати?

 

Перш ніж шукати контакту з продюсером чи редактором, переконайтеся, що ваша ідея міцно стоїть на ногах, а ви підібрали найкращі слова. Ви маєте добитися відгуку у людини, яка вже давно нездатна на відгуки, бо хронічно перевтомлена і бачила геніальні ідеї зв’язками по ціні 5 копійок.

Напишіть свою презентацію чи рекламну фразу – і спробуйте її на комусь знайомому – але не на тих, хто точно вас слухатиме (приміром, батьках чи коханих). Краще обрати людей, з якими у вас поверхневі або навіть натягнуті стосунки. Це буде краще моделювати ситуацію реальної розмови з продюсером. Чи цікаво їм буде? Принаймні, уявляйте собі таких слухачів, коли ви готуєтеся до зустрічі. Звісно, ваші знайомі не зацікавлені в заробленні грошей на фільмах, а от продюсери – навпаки. Але настрій майбутньої розмови це може передати досить влучно.

Це як вуличний продаж. Власне, вам треба продати себе і свій серіал, як машинку для зрізання катишків на автобусній зупинці – для людини, яка не має шерстяного одягу. Привернути увагу і переконати, що ви – саме те, що треба, і саме ви принесете прибуток і щастя для покупця.

У разі успіху вам призначать ще одну зустріч та/або запропонують прислати синопсис та/або посерійний план. Це, знову ж таки, не означає, що ваш проект буде куплено і екранізовано, але ви вже на пів дорозі до успіху!

Але чи є життя після продажу вашої ідеї? Поговоримо про це наступного разу!

 

Поділитися

Поділитися на facebook
Поділитися на twitter
Поділитися на telegram

Інші статті з цієї серії:

1. 1. Сценаристика і як з нею вижити, якщо ви письменник

Написання історій для кіно – один зі шляхів монетизувати письменницький талант. Але на цьому шляху письменнику доведеться змінити багато своїх звичок. Щоб стати ще кращим письменником!

5
Читати далі »

1.4. Сценаристика і як з нею вижити, якщо ви письменник

Для письменника, особливо відомого, тон і кількість правок в сценарії може виявитися несподіванкою. Ми звикли до поваги і тактичності (хай яких!), а не до такого! Чому все так – і як з цими жити?

5
Читати далі »
0