Розмір файлу — 11 кб
«Ми відчинені з 14-ї дня й до останнього вашого подиху» — такий девіз «Швидкої Насті» тримався весь довгий час існування бару. Тобто цілих два роки. Вікта схилилась над стійкою, відраюючи плями після «останнього подиху» учорашнього гостя. Ще те щастя — вона вже й не пам’ятала, який мікс її коктейлів він у себе влив. Її це зазвичай і не цікавило — барменка, а заразом і власниця бару, наливала те, що замовляли, крапля в краплю, ідеально змішуючи пропорції. Механічні руки, що давно замінили її власні людські, ніколи в цьому не підводили. Жінка гидливо викинула ганчірку в смітник і змухнула з очей русе волосся, що вибилось із неакуратної гульки на потилиці. До відкриття закладу лишалось кілька годин, а їй ще треба було протерти всі столи й розтягти їх по залу. Вона задоволено оглянула свої володіння — стилізований під старовину бар із відкопаними на смітниках дерев’яними столами і стільцями — різної форми та розмірів, відмиті й перефарбовані нею ж. Вони навдовивожу гармонійно поєднувались із неоновими лампами зверху й сучасною барною стійкою — її гордістю.
Від думок про те, що пора придумати чим прикрасити стіни окрім пари неонових написів, її відволік механічний звук відкриття лверей. Вікта підняла очі, автоматично відповідаючи «Ми зачинені до…» і завмерла, дивлячись на нову відвідувачку. Дівчинці на порозі було років сім на вигляд, не більше. Кучеряве біле волосся, простенька сукня в ромашку, сумочка через плече. Під пахвою — джет для перельотів. Колись предками джету були дошки для скейтбордингу, тепер же на них літали не завдяки трюкам, а завдяки сучасним технологіям. Дівча примостило його на зарядний пристрій у кутку, доступний безкоштовно всім відвідувачам.
— Ми не наливаємо неповнолітнім. Ми взагалі не впускаємо дітей. Як ти зайшла? — на дверях була простенька автоматична система, що розгадувала вік новоприбулих і не впускала неповнолітніх. Ну як розгадувала. Сканувала обличчя, перевіряла з наявними в базі, шукала дорослі чи дитячі риси. Іноді її можна було обдурити надто гарно нанесеним макіяжем, але на новоприбулій його не було.
— Автоматичні перевірки віку — дурня, — заявило дитя, впевнено крокуючи через всю залу і з третьої спроби залазячи на високий стілець перед стійкою, — ви б ще галочку змусили ставити: «Я підтверджую, що мені 18 років», ніби середньовіччя якесь.
— Мала, — Вікта вражено дивилась на неї, не розуміючи, чого цій дитині треба, — я тобі все одно не наллю.
— Чого це? Система розпізнала в мені повнолітню — значить я повнолітня. А значить маю право на таке ж обслуговування як і всі інші відвідувачі бару. Може в мене хвороба, я старшаю, але вигляд не змінюється?
— Так а ми закриті, — Вікта розвела руками.
— А це я не врахувала, — дівча скривило губи, — я вічно забуваю про годинник.
— Погана звичка, ага. Але я тобі наливати все одно не буду.
— Тоді я вимагаю покликати менеджера закладу за відмову обслуговувати клієнта! — мала стукнула по столу долонею, додаючи ваги своїм словам. Скривилась — стійка була тверда, металева й холодна.
— Секунду, — Вікта різко крутнулась навколо своєї осі, — вітаю, я менеджерка закладу.
— Оу, — дівча підняло брови вгору, — окей, тоді я попрошу покликати власника закладу!
Вікта ще раз крутнулась навколо своєї осі. Награнно пригладила волосся й осмикнула чорний фартух вниз. Ним вона особливо гордилася — сшитий із тканини, яку неможливо заплямувати.
— А чого ви мене тоді все ще не викинули?
— Та сама не знаю. Весело з тобою. То чого тобі, дитя?
— Я не пити насправді прийшла, — дівчинка враз знітилась і втупилась поглядом у стійку.
— Та чого ж, можу соку налити.
— Я туди, — дівчина кивнула підборіддям на двері в стіні, на якому світився яскраво-рожевий напис «Співробітники».
Вікта прижмурила очі. Це вже було цікаво.
— Малечо, ми не пускаємо туди дітей. Ми взагалі не пускаємо сюди дітей.
— Якщо пустите, я розкажу як обманула вашу систему на вході.
— А якщо не пущу?
— Тоді я розкажу, але вже підліткам, які постійно тусять під вашими вікнами.
— От мала нахаба! — Вікта зареготала, — чого тобі взагалі туди так треба?
— Там… Мій батько, — дівча спохмурніло і продовжило свердлити поглядом двері, — він не повертався додому вже кілька тижнів.
— Сумна історія, — покивала головою барменка-менеджерка-власниця, — але я тебе туди все одно не пущу. Правила одні для всіх. Він має звідти вийти сам.
— Він же не відробить, — дівча обурено скривилось.
— То назавжди там і сидітиме.
— Я можу його звідти викупити?
— Чим? — жінка похитала головою, — я взагалі без поняття які в Корпорації внутрішні правила. Але я там не керівниця, якщо ти раптом не знаєш. Я лише контролюю вхід із бару туди, і з офісу Корпорації сюди.
— Тоді я хочу поговорити з керівницею цього офісу!
— А ти колись взагалі спиняєшся?
— На світлофорі, — після хвилини роздумів відповіло дівчатко, — але то лише тому, що так вигідно перезаряджати джет.
— Від чого?
— А від світлофора.
Вікта похитала головою. Вона не вірила в затію дитини, але її діймала цікавість. І цілком людське співпереживання.
— Сиди тут. Зайдеш туди без мого дозволу — і я відмовляюсь тобі допомагати, ясно?
Дівча кивнуло. Розсип золотистих кучериків майнуло по її плечах. Вікта похитала головою й заблокувала всю стійку, швидко ввівши пароль на панельці. На мить поглянула на новоприбулу і смикнула за важкого рипучого важеля. Перед алкоголем у барі опустились важкі грати.
— Це можна робити більш вишуканим захистом.
— Ага. Але його легше зламати таким розумницям як ти, — посміхнулась Вікта, — а от старі-добрі гратки ти як не старайся — не піднімеш.
Дівча скривилось.
— Як тебе звати взагалі?
— Злата. А ось паспорт мого тата, — вона дістала із сумочки картку.
Вікта затисла ту в руці і штурхнула двері всередину бару. Довгий темний коридор із миготливими лампадками, наступні двері — сходи нагору. Піднялась одразу на потрібний поверх майже не захекавшись. Подумки похвалила себе, що все ще зберегла гарну форму. Дістала з кишені гостьову перепустку, пікнула в замку і штвохнула ще одні двері у звичайне офісне приміщення — переповнене екранами, стукітом пальців по клавіатурі й тихих голосів. І нудотного дивно-стерильного запаху, який вона так сильно не любила.
— Пфе, — скривилась ледь видно.
Ні з ким не віталась, ні з ким поглядом не зустрічалась — вони на роботі, не відволікати. Правила Корпорації. Вона боялась уявляти скільки їх існує насправді — вистачило того величзного тому, що їй видали разом із гостьовим ключем. Швидким кроком пройшла до кінця поверху, дійшовши до великого «акваріуму» — кабінету зі скляними стінами.
— Привіт, — жінка, що сиділа за столом, давно її помітила і вдавано привітно посміхнулась, — ти надовго? У мене скоро нарада.
— Ні, до мене тут прийшло дитя одного з… боржників.
— І що вона хоче? — Марта відірвалась від екрану планшету.
— Просила дізнатись чи можна викупити батька, — Вікта простягла картку-паспорт, потерту на куточках.
— Тю, — вивчила паспорт тата Марта, — знаю його. Відробляє в мене програш у казино — і там такі циферки, що мала в житті стільки грошей не назбирає за його душу.
— Казино не твоє? — Вікта чудово знала, що офіційно Корпорація цим не займається (і вже точно не в цьому офісі), але не могла стриматись.
— Я таким не займаюсь, ти ж знаєш. Когось із наших, — керівниця потисла плечима, точно знаючи кому він там програв.
— Але мала прикольна. Спустись хоч глянь.
— Ще я на дітей не дивилась. Передай їй, що правила для всіх однакові — він не полишає будівлю доки не відплатить борг. Спить тут, їсть тут, старіє й помирає — теж тут. Ми й так йому на їжу витрачаємось тепер.
— А я тобі не сова.
— А для малої сова?
— А в нас із нею угода, — склала руки на грудях Вікта. Вона не лізла в справи Корпорації, але повертатись і дивитись дівчинці в очі передаючи відмову теж не могла.
Марта закотила очі. Перенесла нараду на півгодини.
— Привіт, малечо! — перша ж і увішла до закладу.
— Як ти бар розблокувала, малолітня паскудниця? — Вікта помітила в руці дівчинки склянку.
— Ніяк. Ви холодильник із соком не заблокували, — Злата, копіюючи дорослий жест, відсалютувала келихом. Не приховуючи цікавості з голови до ніг оглянула вдягнуту в темно-червоний костюм Марту з короткою чорною стрижкою. Видно користувалась своєю привілегією головної — звичний дрес-код був чорно-біло-сірим. Супроти показушну сучасність і просунутість Корпорація насправді була доволі консервативною.
— У тебе є питання до мене?
— Як я можу викупити батька?
— Виплати мені кілька мільйонів і будемо квити.
— А інакше? — Марта затнулась від такої нахабності. Але цікавість перемогла.
— А що ти можеш мені запропонувати? Нескінченні скарби? Можливо, древній артефакт? Страшні таємниці? Тобі скільки років, малютко?
— Сім, — мала потупила очі, зустрівши таку відсіч. Вікті навіть стало її трохи шкода.
— Смішна така, — Марта похитала головою, — а я всього лише менеджерка. Уявляєш, що було б із тобою, аби на моєму місці була справжня керівниця компанії? Та тебе, — вона довгими білими пальцями підняла підборіддя Злати верх, заглядаючи їй в очі, — з землею б змішали.
— Візьміть мене на батькове місце. Я здатна відробити, — дівчина-семилітка вирвалась із ціплких пазурів і з-під лоба поглянула на Марту, — я вмію працювати.
— Ти диви яка! І що ти хочеш? Борг твого батька для нього пожиттєвий, люба, — жінка похитала головою, — і як мені знати, що ти справді щось вмієш?
— Укладемо угоду! — мала звузила очі, кидаючи виклик, — я виконую вашу перевірку — і займаю місце батька.
— Гм-м-м-м, гарні результати перевірки дорівнюють життю твого тата? Низенько ти сама його оцінюєш, — реготнула Марта. Її очі хижо зблиснули. Вікта інстинктовно зробила крок назад. Вона не надто добре знала Марту — менеджери не затримувались на своїх місцях і постійно змінювали один одного, то піднімаючись вгору по кар’єрній драбині, то пропадаючи безвісти. Марта затрималась надовше. Марта любила посидіти ввечері в цьому барі, пропустити склянку-другу й погомоніти через стійку про останні новини. Але довіри вона не викликала.
— Тоді, як ти така розумна, тримай загадку. Мені цікаво як ти міркуєш, — та склала руки на грудях і посміхнулась, — колись у топ-компанії саме так і приймали.
— Я готова, — виструнчилась Злата, усе ще сидячи на зависокому для неї стільчику. Дрібно поцяцьковане ромашками платячко залопотіло.
— Я назначаю тобі співбесіду. Час і дата на твій розсуд. Але ти маєш не йти, але й не їхати, бути ні боса, ні взута, і не з дарунком для твого батька, ні без дарунку! Маєш тиждень.
Не чекаючи відповіді Марта вийшла з бару, кивнувши на прощання Вікті.
Барменка лиш співчутливо дивилась на малу. Вона знала, що Корпорація працювала немов годинник. Батька ніколи не відпустять чи замінять — їх договори на роботу настільки хитромудрі, що оскаржити їх неможливо. Та і схема стара як світ — якщо справа в казино, то офіс Корпорації просто викуп борг Златиного тата, отримавши натомість безкоштовну робочу силу. Якщо це було казино, що якимось чином і керувалось самою Корпорацією… Схема була надійна. Сама ідея, що Марта погодилась на цю авантюру — уже порушення правил.
— Вибач, мала. Я зробила, усе що могла, — Вікта повернулась назад за стійку, — йди додому. Тебе мати вже зачекалась, певно.
— Немає в мене матері, — буркнула Злата, — тільки батько є. І то вже… Немає, — зло кинула погляд на зачинені двері. Після чого, гримнувши іншими, вискочила з бару.
— А про те як зламала систему так і не розповіла, — скривилась Вікта, — ну й байт із тобою.
У роботі не зчулась як минув тиждень. За малу вона майже не згадувала — не хотіла зайвий раз ятрити душу. Була субота — останній будній день перед вихідною неділею. Багато хто любив її проводити в барі, попиваючи кілька вибухових коктейлів і співаючи старих пісень, які Вікта охоче крутила по колу. Сьогодні, наспівуючи під ніс «Гнуті рейки, стрьомні шпали» й обслуговуючи одразу трьох чоловіків, у кожного з яких було хоч одне око несправжнім, пропустила початок вистави.
Злата розпахнула двері з ноги. Її було складно не помітити — на величезних металевих ногах, які вона припасувала так-сяк до своїх власних маленьких ніжок, закріпивши ремінцями, дівчина ледь тримала рівновагу й була змушена схопитись за одвірок.
— Воу, мала, тут вхід лише повнолітнім! — повернувся до неї хлопчина, що сидів найближче до входу. Публіка заулюлюкала.
— Вона зі мною, — ніхто не помітив як швидко Вікта стала між гостем напідпитку й дівчинкою. Кумедна картина — і гість, і Злата мали металеві ноги, от тільки дівча встала ніжками в завеликі для неї колінні чашки й ледь пересувала завеликими стопами. Хлопчина ж просто не мав своїх — від колін у нього починались протези. — Зачепиш її пальцем, і тебе звідси швидкою Настею і винесе. Втямив?
— Втямив, — відсунув стільця подалі, звільняючи прохід.
— Що ти тут робиш у розпал робочого вечора? — прошипіла жінка, повернувшись до дівчинки, — та ще й у такому вигляді!
— Звичайний джинсовий комбінезон, — та фиркнула, — ти знаєш, де Марта?
— Тут. — почулося з-за дального кутка, — Бачу, ти вирішила мою загадку. Ну як… Точно ти не боса й не взута, — вона гмикнула оглянувши конструкцію, — панове та панянки, не перешкоджайте нашій гості. Я хочу побачити, як вона прийде до мене.
Вікта кинула швидкий погляд на дівча. Вона сама час від часу думала над загадкою — і маючи купу різних варіантів як її вирішити, не могла придумати найбільш виграшного.
— Секунду, — дівчина стукнула протезом об протез. Ті зашипіли і виплюнули хмарку диму, змусивши Вікту закашляти. Але результату досягли — піднесли її вгору й ледь ледь тримаючи над підлогою, пролевіювали до столику Марти. Злата відчайдушно махала руками, намагаючись вберегти рівновагу. Але приземлилась успішно, під голосне улюлюкання та оплески публіки.
— Молодця! — кричали з натовпу, — мала дала жару!
Хижа посмішка з обличчя Марти не зникла — але трохи потьмяніла. Жінка покивала головою, висловлюючи свою згоду — другу умову загадки було виконано.
— Ну що ж… Готова зустріти батька?
Розчервоніла мала враз зблідла, нервово стиснувши губи. Але кивнула. Подарунок вона принесла, рука вчепилась у сумочку, перевіряючи всоте його наявність. Лишилась остання частинка шоу.
Марта написала ім’я на серветці і віддалась чоловікові поруч. Той, прочитавши ім’я, кивнув і вискочив. Потяглись довгі хвилі очікування — ніхто не говорив, ніхто не замовляв далі пити. Вікта здавалось, чула, як цокає її старий механічний годинник над барною стійкою — уривчасто й не до ладу. Усе одно він виконував лише роль прикраси.
Враз двері відчинились. Попід руки вивели худорлявого чоловіка. Увесь сірий і змарнілий, з темними колами під очима і з випираючими кістками, він важко спирався на своїх поводирів. Але, побачивши доньку посвітлішав. Здавалось, на його щоках навіть заграв рум’янець — він із дивною, невідомо звідки узятою, силою кинувся до неї й обійняв.
— Люба моя, що ти тут робиш? — його очі, повні сліз, говорили ще більше ніж тремтливий голос, — тобі сюди не можна. Ходи зараз же додому, чекай мене там.
— Я прийшла тебе витягти, — її голос так само дрижав, але вона трималась трошки краще. Зовсім трошки — Вікті здалось, що ще мить — і Злата розридається. Жінка тривожно поглянула на Марту — але на абсолютно спокійному обличчі тієї не ворухнувся жоден м’яз.
— Моя розумничка, — батько поцілував Злату в чоло і пригорнув до себе. Враз помітив Марту — і зялкано затулив доньку, намагаючись запхати її за свою спину, — ти не торкнешся моєї доньки!
— Святий гіг, я не збиралась! — Марта невинно закліпала, — подивись на це миле янголя! Я б у житті не поклала на неї руки! По правді, усе, що мені зараз потрібно — це виконати наступну умову завдання.
— Але її маю виконати я! — мала виплуталась уперед, і запорпалась у маленькому рюкзачку, що притягла із собою, — я маю принести татові те, що дарунок, і те, що ним не є.
— Ти вже виконала умову, — хижа посмішка враз замаячила на обличчі менеджерки, — ти вже йому це принесла.
— Що саме?
— Надію, — зареготала жінка. Вікта напружилась.
— В сенсі? — мала теж напружилась. Її батько поволі завів дівчинку собі за спину, намагаючись затулити її й не впасти на підлогу від знемоги.
— Ну… Ти пам’ятаєш, які були умови завдання?
— Якщо я розгадую вашу загадку — я займаю татове місце. Прийти ні боса ні взута, ні пішки, ні їхати і принести й дарунок, і не дарунок.
— Що? — пронулав суголосний шум голосів із кутків закладу. Вікта швидко оглянула залу. Більшість були не працівниками Корпорації — і ненавиділи її, або були працівниками й ненавиділи її ще більше. Але одна справа — коли Корпорація обдурила тебе, а інша — коли грається з життям малої дитини. Чоловіки та жінки напружились. Охорона Марти — а вона без неї ніколи не з’являлась на людях, навіть ввечері в барі — також.
— Так. І ти вже виконала всі умови. Ти дала батькові надію й подарувала зустріч із собою. Але ти ж і забрала в нього найцінніше, — Марта вихопила з кишені малий бластер. Пролунав постріл. Батько Злати осів на підлогу.
Тишу розрізав пронизливий дитячий крик.
— Умови виконані, ти займаєш його місце. Від нього і справді вже жодної користі не було, лише їв за наш рахунок. — жінка сховала бластер у кишеню, — А ти можеш і борг виплатиш швидше. Приберіть тіло! І продовжуймо відпочивати!
Але ніхто їй не відсалютував. По правді, на неї тепер ніхто й не дивився. Усі погляди були звернені на Вікту. Власниця бармену похмуро нахилила підборіддя.
— Неповнолітнім заборонено працювати. І на Корпорацію також.
— А що їй ще лишається робити? — невинно поглянула їй в очі Марта, — куди ця сирота тепер піде?
— Я забираю малу, — жінка склала руки на грудях, — вона під моєю опікою. Це мій бар — мої правила.
— Корпорація стоїть вище правил занедбаного бару! Корпорація стоїть вище твого життя також.
— Та не те щоби їй не було начхати на твоє, — Вікта різко смикнула рукою. Механічний зап’ясток рвучко відлетів і впав на стіл, проїхавши кілька сантиментрів. З обрубку руки враз розклався довгий сталевий ніж.
— Я швидше тебе застрелю, — бластер знову з’явився в руці керівниці офісу.
— В моєму барі заборонена вогнестрільна зброя. Як і в будь-якому іншому закладі. І ці правила наклала не я. І не Корпорація. А дехто вище. Але видно, цього вечора ти вирішила піти їм наперекір.
Відвідувачі бару, відчувши безмовне схвалення власниці, поволі діставали з кишень зброю. На Марту націлився не один десяток курків. Вона махнула рукою. Її охорона дістала свою.
— І що тепер робитимемо?
Вікта посміхнулась і вільною рукою натисла собі на ліву вилицю. Її очі враз провернулись у черепі на 180 градусів. Тепер вони були налиті червоним металевим відблиском і майже зовсім не мали зіниць. Жінка всміхнулась, й одним ударом руки знизу вгору відрізала провід, що проходив під барною стійкою. Усе світло згасло. Залунали постріли. Вікта не втрачала часу — низко схилишивсь, кинулась до малої, що плакала над батьковим тілом, незважаючи ні на що й кількома рухами ножа розрізала паски, що з’єднували ноги тієї з металевими протезами. Незграбно схопивши дитину, попри її намагання вирватись, забилась під барну стійку, чекаючи на тишу. Злата, ридаючи, спершу ламала собі нігті о металевий корпус її рук, але жінка тримала малу міцно, тож мала здалась. Вона ледь чутно схипувала, налякано прислухаючись до шуму пострілів і людських криків. Перед її очима виблискувало в спалахах пострілів лезо — Вікта виставила його попереду, готуючись різати на закуску будь-кого, хто посміє їх зайняти. І на тому лезі горіла літера К, вигравіювана біля самої рукоятки.
Вітаю, Авторе!
Дуже сподобалося. Активно, динамічно й захопливо, герої викликають співчуття. І сподіваюся, що той офіс, який відвойовувала команда КіберЩурів, насправді важить більше, ніж просто будівля. Бо така запекла війна мусить мати серйозну мету.
Успіху на конкурсі! )))
Дякую!!
Так, той офіс – важлива штука. І для героїв, і у межах світу)
Вітаю, Авторе!
Цікавий бойовик. Динаміка, екшн. Написано захоплююче. Але насолодитись сповна завадили суттєві лакуни в логіці світу. Можливо, в голові Автора вони мають якесь пояснення, але читач самотужки їх не усвідомить. Наприклад:
Рабська праця боржників. Будь який боржник – це не фах. Тобто як він може відпрацьовувати? Хіба що на некваліфікованій роботі. Але мені важко уявити таку роботу, яку б не могла автоматизувати й механізувати Корпоряція, яка саме цим і займається. Економлять енергоресурс? Але ж він явно дешевший за їжу, ящо вже в якомусь барі зарядка безкоштовна.
Корпорація контролює лівий берег. На правому її люто ненавидять. Загадка: де знаходиться бар? На лівому? Чому Корпорація досі не прибрала до рук бар, тим паче, що він ще й має прохід до офісу? Ба більше, видає перепустку власниці бару. Вікта якесь круте цабе? Тоді чому сама працює і за барменшу, і за прибиральницю?
Якщо ж цей офіс із баром знаходяться на правому березі, то офіс взагалі має нагадувати фортецю без усіляких проходів і взагалі без прилеглих чужих приміщень.
Ну, про масове застосування зброї там, де на це накладена заборона, вам уже сказали.
Можливо, після читання повного тексту ці питання розвіюються. А може навпаки, додаються нові.
Так завжди буває, коли логіку світу підганяють під уже вигаданий сюжет. НМХР ці два процеси мають відбуватись одночасно.
Удачі!
Вітаю!
Одразу уточню дещо вельми цікаве – що це за звір такий, НМХР? У вас доволі розгорнутий коментар, а ця невідома мені абревіатура аж вибивається)
Дякую за вашу критику. Дозволю собі не погодитись з кількома зауваженнями.
По-перше, ви не можете знати що писалось першим – світ чи сюжет. І у вашій фразі “коли логіку світу підганяюсь під уже вигаданий сюжет” немає ані дрібки доказовості. І те, і інше вигадувалось майже одночасно і в тандемі – іноді потім правився сюжет під правила світу, іноді правились правила світу під сюжет (що не є поганим. Світ – це мовби гнучкий пластилін, який і повинен працювати разом з сюжетом).
По-друге, не погоджусь щодо рабської праці і нелогічності цього. Якщо брати навіть наші реалії – в ІТ існують ручне тестування та автоматичне тестування. Останнє, звичайно, перше витісняє і частіше затребуване. Але на ручне тестування все ще є попит – воно менше оплачується, водночас без нього ніяк. Не сумніваюсь, в описаному майбутньому цілком можуть бути роботи, які частково автоматизовані, а частково – вимагають людської праці та ресурсу. Звичайно, мені слід було б трохи краще розписати систему та те, чим займається Корпорація, але не хочеться переобтяжити текст. Окрім цього, іноді (і не тільки я) творці наукової фантастики грішать ось такими описами рабської праці, яка б вас не задовольнила, але в логіку сюжету-світу цілком може влягтись без додаткових пояснень. Узяти б світ “Першому гравцю приготуватись”, саме фільм – там наприкінці фільму є сцена, де у віртуальній реальності використовують рабську працю – купу людей тримають буквально за їжу в реальному світі, аби ті робили “брудну” роботу в віртуальному – закопували бомби в землю. Але ну… це віртуальна реальність, її можна було б просто на це запрограмувати, цю конкретну локацію) І водночас ні, логіка світу цілком ладнає з таким нюансом. Можливо, мені варто повчитись в Стівена Спілберга, аби і логіка цього світу сприймалась так само легко і невимушеного, як і його)
Водночас, дякую вам за зауваження щодо ненависті до Корпорації і розташування офісу. Більш логічно з мого боку було б зробити сильніший наголос між “неприязню” до Корпорації на початку повісті, і чіткій “ненависті” наприкінці (але без змоги що-небудь вдіяти, і пояснень цього через текст).
Дякую за розлогу відповідь. А НМХР – це “на мій хлопський розум” замість ІМХО чи НМСД.
Зрозуміло, дякую, що пояснили)
Вітаю, Авторе!
На хвилинку навіть забула, що конкурсне читаю, захопилася, обурилася, що надто швидко скінчився уривок 🙂
Успіхів!
Найкращий комплімент твору, який тільки можна отримати! Дякую!
Автор, ви дуже добре вмієте в екшен. Якраз так, як треба: щоб картинка була, але описи не вбивали динаміку. Багато хто (включаючи мене) так не вміє. І фантазія працює дуже якісно. А все інше прийде із часом. Удачі!
Дякую!
Підкажіть, будь ласка, що входить в “усе інше”? Про щось я здогадуюсь, але ви, цілком можливо, можете помітити щось, чого мені бракує, а я і не знаю. Хочеться знати куди рости і над чим працювати сильніше)
Уфф… Я люблю казати авторам про те, що в них виходить, а критику надавати виключно на замовлення, бо в мене чорний рот, я боюся бовкнути щось не те. ОК, спробую. Якщо щось піде не так – вибачайте, аж зовсім не хотіла образити.
Ви написали, по суті, сценарій коміксу. Дуже яскравого коміксу, з дуже виразними персонажами, гарною динамікою, – хоч зараз надавай його комусь досвідченому малювати. Це добре, принаймні, як на мене, я комікси люблю, і люблю, коли все прописано так яскраво, цього в сучасній українській літературі дуже бракує. Але проблема в тому, що повість – це все ж таки не комікс, і саме для повісті мотивації в персонажів та логіки в тому, що відбувається, як на мене, трохи замало.
Не торкатимуся зараз синопсису – все, що там написано, можна красиво заполірувати текстом, та й взагалі, усе в той синопсис не влізе. От беремо сюжетний поворот, який є тут – Марта вбиває батька Злати. Єдине пояснення, яке є в мене (і, наскільки я розумію, в автора) – “їй так схотілося”. Це теж пояснення; можливо, воно працюватиме потім на розкриття колективного образу Корпорації, та й бачили ми наразі багато тих, хто це робить, бо їм так схотілося… але як на мене, ця сцена виглядає саме безглуздо (до речі, курки націлюватися не можуть, звісно, якщо це не кУрки і в них немає дзьобів; націлюються стволи чи приціли). Нащо Марті це робити, коли зрозуміло – за батька Злата працюватиме, як не в себе, а так може й не працювати зовсім, а накоїть дурниць, і кому відповідати, як не Марті, яка її винайняла? Марта все ж таки не збиралася винаймати дівча, просто розважалася? Чому Вікта каже, що стрілецьку зброю заборонено, а у наступному реченні всі озброєні та пуляють, як на полігоні? Вікта бреше? Вікта – ненадійний оповідач, і все, що вона каже, треба сприймати обережно? “Дехто вище” – пустий звук, чи просто всі (включно із Корпорацією) на нього клали із прибором?
І це – одна лишень сцена. Багато питань, і всі – не зовсім про сюжет. В коміксі це можна списати на умовності відповідного намальованого всесвіту. В повісті вони починають дещо заважати.
Я розумію: в реальності люди інколи поводяться надивовижу тупо. І навіть великі корпорації – тим більше вони! – поводяться надивовижу тупо. Але все ж таки у великому тексті… ну, певні пазли для мене не складаються, от і все.
І ще одне: побачила, що ви писали, що боїтеся, що замало описів. Так от: в описи ви чудово вмієте. Ба більше: вмієте в описи шляхом дій, а це аж до біса складно. Сценами бійки я відверто насолоджувалася, як і перетвореннями Вікти.
Зовсім не чорний рот, цілком змістовна критика, дуже дякую!
Загалом, проблема зрозуміла. Мені слід було трохи більше зусиль докласти до повнішого розкриття образу Марти і світу, адже загалом її мотивація і справді здебільшого “їй так схотілося”. Важливо ще те, що світ Корпорації і світ звичайних “низів” розмежований – до того ж не тільки берегами міста, а й навіть банально одягом – сірі костюми Корпорації, які офісні працівники після випадку з Златою почали знімати, якщо хотіли посидіти в барі як звичайні люди. “Низовий” світ, який Корпорацію недолюблю і з нею просто мириться, бо не може вирватись – і водночас ладен за будь-якої її слабинки оголосити війну – Марта це розуміє, Марта вважає сам факт того, що вона поступиться малій слабинкою.
Загалом бар був винятком – точкою, де ці два світи трішечки дотикались, трішечки розмились межі. Марта вважала за своє законне право показати, що ці межі – існують, що Корпорація володіє всім хто їй належить, і Злата не може ніколи отримати бажане і виграти щось у Корпорації – навіть якщо гратиме за їх умовами.
Світ у мене вийшов великим і кольоровим, і справді треба було докласти трохи більше зусиль аби точно перенести картинку з голови на папір 🙂 тут буду працювати
Вікта є ненадійним оповідачем, але там трохи і мій косяк)
Щиро бажаю удачі, бо цілком впевнена, що такі повісті, як ваша, потрібні нашій літературі.
Цікавий сеттінг, яскраві герої. Написано вправно.
Дякую!
Мені ця казка також подобалася в дитинстві 🙂 Щоправда, мене дещо здивувало, чому дитинча аж таке, сподіваюся, це якось хоч трохи буде пояснено надалі в тексті.
Екшн гарно виписаний, взагалі погоджуюся з пані Вірою: автор вочевидь вміє писати, сподіваюся, талант розвиватиметься й надалі й шлифуватиметься до досконалости 🙂
У вас в тексті бар – “Швидка Настя”, а в синопсисі – “Шалена” 😉
Дякую за відгук!
Так, “Настя” має бути швидкою, шаленим було те, як синопсис разом з повістю дописувались в останні дні))
Стильно. Динамічно. Кінематографічно.
Класні персонажі, виразний фантастичний світ (ніби й не описаний, але дуже добре продемонстрований), оригінальна модерна обробка класики – зразкова робота, як на мене.
Щиро бажаю удачі!
Дуже дякую!
Завжди переживаю чи через відсутність описів світ буде сприйматись повно, чи ні)
А мені якраз більше подобається, коли світ не описують, а показують – він ніби проступає за деталями, репліками, діями героїв і читач сам собі його збирає в уяві, як пазли. Це значно цікавіше й потребує від читача роботи, а від автора – майстерності.
Дякую за ці слова!
Якось і не усвідомлювалась раніше особливість моїх текстів в цьому)
Доброго вечора, авторе! Тільки почала читати, спіткнулася об “відраюючи”. “Відраювати” – синонім до “відраджувати, відмовляти”. А тут мало б бути “віддраюючи”, тобто “відчищаючи”.
Читатиму далі…
Дочитала. Редактору/коректору робота є. Але це все технічні моменти, які вирішуються доволі швидко. Видно, що поспішали, бажаючи встигнути до кінця конкурсу, і це зовсім не гріх. Однак через поспіх у тексті утворилися моменти, через які на повість можна вішати ярлик “18+”: “Марта написала ім’я на серветці і віддалась чоловікові поруч”.
Сюжет. З цікавістю дочитала уривок, він викликав бажання знайомитися з повістю далі. Прочитала синопсис… Хм, схоже на янгедалт. Трохи не мій жанр, але ознайомчий уривок підказує, що написано має бути цікаво.
Ви вмієте писати. У вас є талант. Шліфуйте його!
Удачі на конкурсі!
Це прекрасне речення і я його випишу собі кудись в “перли”)))
Дякую, що вказали) постараюсь приділяти більше уваги текстові. І дякую за ваш відгук!
Це прекрасне речення і я його випишу собі кудись в “перли”)))
Дякую, що вказали) постараюсь приділяти більше уваги текстові. І дякую за ваш відгук!
В дитинстві “Семиліточка” була однією з моїх улюблених казок)) З задоволенням прочитала б продовження адаптації.
Дякую! І моя теж)