“Ковчег” – Антологія сучасної української фантастики

Що таке ковчег? Це не просто символ християнського апокаліпсису. Це намагання зібрати і зберегти все найцінніше, найважливіше, що є на землі – зберегти, щоб із часом примножити.

Звісно, українська фантастика успішно існує зараз і так само успішно існувала раніше. Впевнені, що будь-хто з вас може без запинки перелічити чимало славних імен наших талановитих земляків, які не раз радували нас (і світ) вражаючою фантазією.

Але більшість знаних українських фантастів перейшли до розділу класики. Їм на зміну підростає нове покоління, яке пише не тільки про міфічні чи зоряні світи, а й торкається тем, близьких не просто «людям», а конкретно – читачу 2021 року. Хтось із цих авторів тільки почав писати, хтось вже встиг завоювати маленьку армію прихильників. Саме такі імена ми й зібрали під цією палітуркою!

Отже, бажаємо вам приємного читання! І не забувайте: незважаючи на те, що світи в оповіданнях переважно вигадані, проблеми, які тут освітлені, на жаль, реальні.

Давайте ж разом зробимо висновки і змінимо світ –  для початку в одній конкретній країні, яку ми всі так любимо, – на краще!

У «Ковчезі» зібрані оповідання таких авторів:

 

Лариса Іллюк, Макс Пшебильський КНЯЖОЮ ВЛАДОЮ

Лариса Іллюк

Луцьк, Україна.

Пише вірші, фантастичну прозу. Неодноразово була серед призерів літературних конкурсів від журналу «Дніпро» на сайті «Клуб поезії», а також переможцем і учасником Sevama-фесту VII у 2011 році.

Учасниця літературного об’єднання «Зоряна Фортеця». Пише прозу як одноосібно, так і в співавторстві із Максом Пшебильським та Ігорем Сіліврою.

Публікувалася у журналах «Дніпро», «Люблю+Слово», «Нова Проза», альманахах «Мантикора», «Astra Nova», РБЖ «Азимут», щорічниках «Найкраща Українська Фантастика 2018», «Найкраща Українська Фантастика 2019», збірнику міського фентезі «Серце міста», літературно-мистецькому альманасі «Усі ми родом з Дитинства: Добра казка», збірнику української поезії «Вілаґ почуттів». У співавторстві з Максом Пшебильським має електронну збірку оповідань «Щодо ступеню імовірності подій» (мультимедійне видавництво Стрельбицького, 2017 рік).

 

Макс Пшебильський

Долинська, Кіровоградська область, Україна 

Писати фантастику почав у 2010 році. Пише як сольно, так і у співавторстві з Ларисою Іллюк. Також були вдалі спроби співавторства з письменниками Ігорем Сіліврою та Тетяною Левченко.

Учасник літературного об’єднання «Зоряна фортеця».

Неодноразовий призер конкурсів фантастичної прози «Зоряна фортеця», «Золота Мантикора», РБЖ «Азимут».

Публікувався у журналах «Український фантастичний оглядач (УФО)», «Люблю+Слово», «Нова Проза», міжнародному альманасі фантастики «Фантаскоп», альманахах «Мантикора», «ЛАВА», «Порог-АК», РБЖ «Азимут», збірках фантастичних оповідань «Кишеньковий мандруарій», «Як Аргонавти в давнину», «Жах із глибин», «Зіркоходи», «Серце міста», «Vоїн: фантастика українського спротиву», «Найкраща Українська Фантастика 2018», «Найкраща Українська Фантастика 2019» як сольно, так і у співавторстві.

У співавторстві з Ларисою Іллюк має збірку оповідань «Щодо ступеню імовірності подій» (видавництво Стрельбицького, 2017 рік).

Перекладач і випусковий редактор у журналі РБЖ «Азимут»

Оповідання «Княжою владою» написано у жанрах криптоісторія та етнофентезі.

 

Сергій Панасюк. ЗАСЕЙФИТИ РЕАЛЬНІСТЬ

Сергій Панасюк

Київ, Україна

Писати почав у 2019 році, завдяки активному розвитку україномовної літератури взагалі і фантастичного жанру зокрема.

Ну і криза середнього віку далась взнаки. Зрозумів, що двадцять років займався не тією справою. 🙂

Зі здобутків – Перша премія на конкурсі фантастичних оповідань ім. Ігоря Федорова, переможець та призер конкурсів від альманаху фантастики РБЖ Азимут, переможець творчого конкурсу від Літературного товариства ім. Ярослава Потапенка, один з переможців конкурсу «Антисоціальна мережа» від видавництва «Дім химер» та конкурсу «Форма руйнації» від видавництва «Перун».

 

Ксенія Томашева. ПОВІТРЯНІ РІКИ РАУТИ

Ксенія Томашева

Лісабон, Португалія

Авторка не писала українською багато років, тому що не знала «що так можна». Тепер надолужує, перекладаючи свій «великий формат» і пишучи оповідання українською. 

Сповідує коромольну думку, що цінністю книжки є не форма, а зміст, тому майбутнє (і теперішнє) – за «електронкою», а паперові видання потрібні лише як сувеніри.

Попри чималий творчий доробок і тяжіння до фентезійно-детективно-пригодницько-гостросюжетної суміші, не гребує пробувати себе у нових жанрах. Оповідання, представлене у цій збірці, є комбінацією жанрів «міське фентезі» та «магреалізм».

 

Віра Балацька. ТІША І ПАСТОРАЛЬКИ

Віра Балацька (раніше друкувалася під псевдонімом Вікторія Доброва)

«Письменниця з дипломом» (закінчила «Літературну творчість» при КНУ імені Тараса Шевченка), авторка віршів, дитячих пісень, оповідань. Має авторську поетичну                 сторінку у мережі Фейсбук, Ютуб-канал. Видала книжку оповідань для дітей «Сашка і Пашка, або Шкідники на засланні». Як фантастка, друкувалася в журналах «Український фантастичний оглядач», «РБЖ Азимут». Народилася і мешкає на Київщині.

Авторка пише в жанрах наукової фантастики, фентезі, часто торкається теми гумору, але любить і полоскотати нерви. У цій збірці вашій увазі пропонується оповідання, написане в стилі містика-горор.

 

Вікторія Штепура. РОГИ І РАТИЦІ

Вікторія Штепура

Харків, Україна

Корінна харківська українка. Освіта природнича і художня. Чемпіонка України з військового багатобор’я, експертка і тренерка з купи речей, які не потрібні в умовах цивілізації. Художниця-портретистка і анімалістка. 

Авторка понад 100 популярних статей: по біології й кінології (друкувалися в журналах м. Києва «Зоо-Фіто», «Петс», «ЗооБізнес» та ін.), по образотворчому мистецтву («Міракл Канвас»), про культурні пам’ятки (публікувалися на різних ресурсах). Художні твори – «реалістична фантастика» або «фантастичний реалізм» різних жанрів.

 З 2014 року пише і спілкується виключно українською. З 2019 року – учасниця, призерка і переможниця літературних конкурсів «Гоголівської Академії» і РБЖ «Азимут», організаторка конкурсів «ГАку». Друковані видання українською – сольна збірка фантастичних оповідань «Хлопці із лісу», участь в понад десяти колективних збірках і альманахах.

Оповідання, презентоване в збірці – козацьке історичне фентезі з символічним компонентом. 

 

Олег Сілін. ЗА НЕПРЯМИМИ ОЗНАКАМИ

Олег Сілін

Народився у Харкові, закінчив НТУ “ХПІ”, з 2005 року живе у Києві. Того ж року відбувся літературний дебют. Наразі він відомий як співзасновник конкурсів фантастичної малої прози “Зоряна фортеця”, автор двох романів (один — у співавторстві), кількох десятків оповідань, низки статей про літературу та літераторів. Укладач альманахів малої прози — “Питання людяності” і “Ступені свободи” та збірки сучасних українських фантастів “Кишеньковий мандруарій. Подорожі фантастичним транспортом”. Відзначений премією Eurocon 2013 року. Працює сценаристом комп’ютерних ігор.

У цій збірці пропонуємо познайомитися з коротким оповіданням Олега Сіліна, написаним у жанрі іронічної НФ.

 

Володимир Яценко. ЩАСЛИВЧИК ХАРОН

Володимир Яценко

Одеса, Україна

Пише, відколи себе пам’ятає. Ще раніше почав майструвати книжки. Передруковував із журналу «Іскатєль» найцікавіші оповідання (механічною друкарською машинкою, одним пальцем), прошивав ниткою, обклеював дерматином картонки від коробок з-під взуття та, сповнений гордістю від вдалої праці, ставив ці збірки на поличку поряд зі «справжніми» книжками. Тоді ще не знав, що таке рукоділля має назву «самвидав», і саме того часу голова КДБ Андропов писав доповідну записку до ЦК КПРС (21.12.1970) про небезпеку для радянської влади непідцензурної літератури. Дякувати богові, про це не взнали батьки.

Автор припускає, що для когось це буде цікавим: «Мотиви мого книговидання і письменства тотожні – пишу й друкую, бо книги з магазинів для мене безрадісно нудні».

Оповідання, представлене у збірці належить до жанру наукової фантастики.

 

Ольга Архипенко. МАЛИЙ ВЕЛИКИЙ СТРАШКО

Ольга Архипенко

Київ, Україна

Лікар, психолог, лінгвіст, менеджер, художниця. Три вищі освіти, безліч уподобань та сила-силенна прочитаних книжок. 

Ще в школі почала потроху римувати, згодом знайшла себе у прозових творах – фантастичних, містичних та детективних оповідках. Якщо добряче пошукати по всіх схованках, то десь до сотні вже набереться. Завдяки РБЖ «Азимут» нещодавно з’ясувала, що писати українською – цікаво і напрочуд різнобарвно.

Оповідання, представлене у збірці, є фантастично-містичним та трохи горорним. 

 

Влад Ковтуненко. ВОНА ПРИХОДИТЬ НЕ ТІЛЬКИ В СНАХ

Влад Ковтуненко

Київ, Україна

Мене звати Влад, за плечима вже більше двадцяти років життя. Мешкаю в одному з найкрутіших мегаполісів — Києві. За освітою юрист, але продовжую навчатися у вищі, назву якого навіть згадувати не варто, адже знати ту непримітну бурсу не дано нікому, крім тих нещасть, що там навчаються. Працюю у царстві Феміди, серед людей, які щодня вбираються у темно-сині мантії (так-так, їх мантії уже не чорні) та визначають долю кожного чиновника, який хоч раз ризикнув просунути руки до хабаря. Люблю жахи у всіх проявах, тільки не в житті. Захоплююсь письменництвом останні два-три роки, проте зараз трішки пасую, тому маю не так вже й багато публікацій. Але це тимчасово. Сподіваюся, що уявна друкарська машинка якнайшвидше запрацює у моїй кімнаті. А поки хочу поділитися одним із найперших своїх оповідань, яке, сподіваюся, не залишить читачів незадоволеними.

 

Віталій Геник. ВІЗИТ У СТИЛІ РЕТРО

Віталій Геник

За фахом історик, краєзнавець. Автор низки наукових та науково-популярних статей із проблем дохристиянських вірувань слов’ян. У фантастиці дебютував ще у 1989 році, але всерйоз до літературного процесу долучився з 2011 року, як учасник літоб’єднання «Зоряна фортеця». Працює переважно в жанрах наукової фантастики та горору. Оповідання друкувалися в багатьох часописах, альманахах та тематичних збірках. В 2013 році став лауреатом Демократичної Національної премії України з фантастики в номінації «Мала форма». З 2014 року – редактор української версії альманаху РБЖ «Азимут», упорядник кількох тематичних збірок. Куратор серії класичної наукової фантастики «Аргонавти Всесвіту». Бібліограф та популяризатор фантастики, з 2009 року – адміністратор та редактор веб-сайту україномовної фантастики «Аргонавти Всесвіту». Виступає також як перекладач, автор понад восьми сотень перекладів фантастики з російської, білоруської та чеської мов.

Оповідання, що увійшло до збірки, написане у жанрі наукової фантастики.

 

Ігор Сілівра. ДУЕТ

Ігор Сілівра

Чернівці, Україна

Закінчив Чернівецький Національний університет ім.Ю.Федьковича.

Шість років працював інженером-наладчиком систем автоматизації. Потім – системним адміністратором та інженером у Чернівецькій Філії «Укртелекому».

Публікувався у журналі «УФО», «Азимут», «Дніпро» та збірниках «Фантастика UA» (2011), «Нова фантастична проза», «Краща українська фантастика», «Кишеньковий мандруарій», «Дереза».

Переможець конкурсу «Днів Фантастики у Києві» (2011), удостоївся грамоти із автографом Анджея Сапковського.

Постійний учасник та кількаразовий переможець конкурсів «Зоряна Фортеця» та «Азимут»

На конкурсі Перша Всеукраїнська літературна премія ім. Олександри Кравченко (Девіль) роман «Цепелін до Києва» здобув другу премію та особливу відзнаку: диплом за відродження жанру наукової фантастики та майстерне відображення високоморальних молодіжних образів в сучасній українській літературі.

Призер 36 європейського конвенту наукової фантастики «EuroCon 2014» (Дублін, Ірландія) як кращий дебютант від України.

Автор романів «Цепелін до Києва», «Край», «Архіпелаг», «Межа людини», «Фактор світу». Працює в жанрі стімпанк, альтернативна історія, наукова фантастика та космоопера.

Оповідання, яке увійшло до цієї збірки, написане у жанрі «альтісторія».

 

Катерина Пекур. ВОЇН НОЧІ

Катерина Пекур

Київ, Україна

Освіта вища медична, багато років працювала за фахом. Зараз сценаристка та редакторка у телесеріалах («Черговий лікар», «Лікар Ковальчук», «Пошта», «Женский доктор», «Відважні» тощо). Має публікації оповідань в журналі «Смолоскипи» (2000 рік), кілька публікацій (сольних і співавторських) в журналах та антологіях «РБЖ Азимут» (2020-21 рр.), також була призеркою і переможницею конкурсів від цього журналу. У минулому займалася журналістикою («Українське слово», «АRТ Ukraine»). Тривалий час не публікувалася через завантаженість роботою за минулим фахом. 

Захоплюється фотографією, природничими науками, історією. Пише прозу в жанрах соціальної фантастики, історичного та міського фентезі тощо. У даній збірці презентує твір в жанрі якраз міського фентезі.

 

Інна Слєпцова. СТО ДНІВ ДО КІНЦЯ СВІТУ

Інна Слєпцова

Ворик, Великобританія

Складний випадок, коли авторка не тільки ніколи не писала українською та навіть не вивчала її у школі. Алє все коли-небудь трапляється вперше. 

Почала писати у 2014 році и тепер старанно вчить мову і перекладає вже написане. Активно бере участь у конкурсах «РБЖ Азимут», також була призеркою і має публікації у цьому журналі. Зазвичай працює у жанрі соціальної фантастики. 

У збірці представлене оповідання у жанрі фантастичного гостросюжету.

 

Юлес Скела. ФАРАДЕЙ, ВЕРНАДСЬКИЙ, ШРЕДІНГЕР І ЖОДНОГО ПІНГВІНА

Юлес Скела

Народився і виріс в УРСР. Якщо вірити кістяку мамонта в Полтавському краєзнавчому музеї – на батьківщині слонів. Живе і житиме у вільній Україні. Вигадувати і комусь показувати фантастичні оповідання почав у 2012, за звичкою – російською. Завдяки війні повністю перейшов на українську. Вигравав і програвав багато конкурсів «РБЖ Азимут». Починаючи з № 29/15 присутній майже в кожному випуску однойменного альманаха. Був помічений також у збірках «Проблема наблюдателя», «НУФ-2018», «НУФ-2019», «Зіркоходи», «ВОЇN». Характер спокійний, але кепський. Одружений і має ще декілька відносно шкідливих звичок.

 

Тетяна Левченко. МРІЯ ПРО ЄДИНОРОГА

Тетяна Левченко

За фахом – інженер-філолог, бо має будівельну і літературну освіту.

Спочатку писала російською, друкувалась у російських журналах і збірках. Але в чотирнадцятому сильно розізлилась і згадала, що українка. Росія – мачуха, Україна – ненька. Згодом прийшла грати на конкурс від РБЖ Азимут. І вже за пів року несподівано опинилась у редколегії. І понеслося… Ініціювала три тематичні збірки фентезі й містики – «Через воду і вогонь», «Жах із глибин», «Серце міста». Брала участь у підготовці щорічних видань «Найкраща українська фантастика» 2018 і 2019 років. Більшість оповідань надруковано у виданнях РБЖ Азимут. Не розуміє, чому раніше не почала писати українською. Бо це наркотик, од якого неможливо, та й немає сенсу відмовлятися.

Пише містику, казки, фентезі, гумористичну фантастику. Якщо постарається – то навіть НФ, але це не точно. Оповідання, що представлене у цій збірці, знаходиться на межі фантастичних жанрів. 

 

Вадим Соколенко, Ольга Ярмуш. ПІСНЯ ТІНКАНА

Вадим Соколенко

Народився 13 листопада 1968 року у с. Михайлівка Драбівського району Черкаської області. Кандидат біологічних наук, доцент, працює в Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького. Наукові інтереси – вивчення впливу екстремальних факторів середовища на імунну систему людини. Перше фантастичне оповідання написав у 2011 році. Певний час брав участь у конкурсах літоб’єднань Зоряна Фортеця та РБЖ Азимут, був призером і переможцем кількох із них. Частина оповідань написана у співавторстві з Ольгою Ярмуш. Ілюстрував видання РБЖ Азимут та інші збірки фантастичних творів, журнали.

 

Ольга Ярмуш

Чернігівщина, містечко Сосниця

Журналістка, музейниця, письменниця. З останнім формулюванням в адресу себе і досі не визначилась остаточно, та оскільки вважає письменництво  даром одержимих, викликом і брахманством, то належати до когорти одержимих брахманів завжди вважатиме честю!

«Пісня Тінкана» – фентезі-оповідання про Випробування і Любов, про випробування любов’ю, про ініціацію і про вибір, який постає перед кожною молодою людиною, перш ніж вона обере свій шлях.

Поділитися

Поділитися на facebook
Поділитися на twitter
Поділитися на telegram